21 Şubat 2014 Cuma

Kolay Almanca Öğrenimi 3. Bölüm

3. Bölüm
ALMANCA DA  CÜMLE  YAPISI
Almanca da cümleler iki ana gruba ayrılır:
1- BASİT CÜMLE   2- BİRLEŞİK CÜMLE
Biz bu bölümde Basit Cümleleri öğrenmeye çalışacağız.
Basit cümleler 3 çeşittir:
1- ANLATIM / BİLDİRİM CÜMLESİ  2- SORU CÜMLESİ   3- EMİR CÜMLESİ
Yalnız Almanca da ki cümle yapısı Türkçemize  pek benzemiyor. Çünkü
Türkçe de eylem / yüklem (fiil) sona gelir ve  cümle bitirilir.
Almanca da bu böyle değildir. Başta özne vardır, ama hemen
arkasından eylem / yüklem yani fiil gelir.
Örnegin: Ich gehe in die Schule. Ben gidiyorum okula.) Türkçe
de bunun böyle olmadığını biliyoruz.
Cümle yapısının farkı işte burada ortaya çıkıyor.
Bu cümle Türkçe de, Ben okula gidiyorum. diye ifade edilir.
Sona da nokta konarak cümle bitirilir.
Türkçe de cümle  yapısı ÖZNE - TÜMLEÇ - YÜKLEM sırası ile
yapılırken,  Almanca da ,  ÖZNE (SUBJEKT)- YÜKLEM (PRÄDIKAT- TÜMLEÇ (OBJEKT)
sırası ile cümle kurulur.
Tekrar edersek: Almanca da cümle kuruluşu özneden (Subjekt)
hemen sonra  yüklem (Prädikat) getirilerek oluyor.
ÖRNEK: Ich gehe in die Schule (Ben okula gidiyorum.) Basit cümle  
Gehe ich in die Schule? (Ben okula gidiyor muyum?)  Soru cümlesi
Mach es richtig !  (Doğru yap!)  Emir cümlesi
Bu arada Almanca da ki bazı dilbilgisi terimlerini de öğrenelim.
HARF : Der BUCHSTABE ;  HECE DIE SILBE ;  KELİME : DAS WORT  CÜMLE DER SATZ
TEKİL : Der SİNGULAR ;  ÇOĞUL : Der PLURAL ;  -di li GEÇMİŞ ZAMAN DAS PERFEKT  miş li GEÇMİŞ Z. : DAS PLUSQUAMPERFEKT
İSİM DAS NAMENWORT / NOMEN ;   SIFAT :   DAS ADJEKTIV ;  ZAMİR :  Das PRONOMEN ;  FİİL :  DAS VERB
EDAT DIE PRÄPOSITION ;  ZARF :  DAS  ADVERB ;  BAĞLAÇ :  DAS BINDEWORT ;  ÜNLEM  Der AUSRUF

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.