21 Şubat 2014 Cuma

Kolay Almanca Öğrenimi 9. Bölüm

9. Bölüm
Şimdi de kolay cümleler kuralım:
Dikkat: Sonu "-en" , olan kelimeleri " ın" ,  (...gutın morgın)
sonu "-er"  , ''-r'' , olan kelimeleri  de "ya , a" olarak, okuyun !(der Lehrer - deya Lehra)
Hallo :  Merhaba -Guten Morgen: Günaydın, Guten Abend : Iyi akşamlar,
Guten Tag : Iyi günler - Gute Nacht : Iyi geceler, Danke schön:Teşekkür
ederim, Danke sehr : Çok teşekkürler, Bitte : Lütfen : Gerne : Memnuniyetle
Ja(ya) : Evet, Nein(nayn): Hayır,  Jetzt(yetz) : Şimdi,Nachher(nahiya):Sonra
Gleich(glayş) : Hemen, Wie viel(fil) Uhr(uğa) ist es? :   Saat kaç?
Können Sie mir helfen bitte? :  Bana yardım edebilir misiniz lütfen?
Wie geht es dir? :  Nasılsın?  -   Es geht mir gut :  Ben iyiyim
Wie geht es Ihnen? :  Nasılsınız?  - Was machst du? :  Ne yapıyorsun?
İch arbeite(arbayte)  :  Ben çalışıyorum, İch lese ein Buch : Ben bir kitap okuyorum.
Wo : Nerede?  - Wie(vi) : Nasıl?  - Wann(van) : Ne zaman? - Warum : Niçin
Womit? : Ne ile?  Welche?(velçi) : Hangi,hangisi?

Ich (iş) mache meine Hausaufgaben. Ev ödevimi yapıyorum.
Ich gehe einkaufen. Alış veriş yapmaya gidiyorum.
Ich habe hunger. Benim karnım aç.
Ich bin satt. Benim karnım tok. / Ben doydum.
Ich gehe spazieren. Ben gezmeye gidiyorum.
Wir haben ein neues Haus gekauft. Biz yeni bir ev aldık.
Mein Vater hat ein neues Auto gekauft. Babam yeni bir araba satın aldı
Ich möchte deutsch lernen. Ben Almanca öğrenmek istiyorum.
Die Türkei ist ein schönes Land. Türkiye çok güzel bir ülkedir.
Heute ist das Wetter sehr schön. Hava bu gün çok güzel.
Gestern nacht hat es geschneit. Dün gece kar yağdı.
Im Juni werden wir nach Ankara fahren.    Biz haziran ayında Ankara ya gideceğiz.
Ich gehe in die 8. (achte) Klasse. Ben 8. sınıfa gidiyorum.
Die Kinder spielen Fussball. Çocuklar futbol oynuyorlar.
Der Arzt hat mir Medikamente gegeben / verschrieben. Doktor bana ilaç verdi/yazdı.
Ali ist krank geworden. Ali hasta oldu.
Nett Sie / Dich kennenzulernen. Sizinle / seninle tanışmak çok güzel.
Mein Name ist Ali. Wie heisst Du? Benim adım Ali. Senin adın ne?
Wo wohnst Du? Nerede oturuyorsun?
Mein Vater arbeitet in der Fabrik. Babam fabrikada çalışıyor.
Ich mag meinen Lehrer / meine Lehrerin sehr! Ben öğretmenimi çok seviyorum.
DER ZUSAMMENGESETZTE SATZ  :  Birleşik Cümle
Birbiriyle ilgili iki cümlenin birleşmesi ile olan cümledir.
Birinci cümle ikinci cümleden virgül ile ayrı lı r.
Birinci cümleye Hauptsatz, ikinci cümleye de Nebensatz denir.
Birleşik cümlelerde iki cümle arasında "wenn" veya "als" gibi bir bağlaç kelime vardır.
Iki cümle arası na da virgül konur.
Örnek:  *Ich werde arbeiten, wenn ich gesund bin. (Iyi olunca işe gideceğim / çalışacağım.)
*Ruf mich bitte anwenn du da bist. (Oraya gelince lütfen beni -telefonla- ara.)
*Ich kam in die Schule, als ich 7 Jahre alt war. (Okula başladığımda 7 yaşındaydım.)
veya,    *Kann ich das Messer haben, damit ich das Brot schneide. ((Ekmek kesmek için bıçağı alabilir miyim?)
*Ich denke, dass du gut gearbeitet hast. (Iyi çalıştığını düşünüyorum.) 
*Ich habe Zeit, eine lange Wanderung zu machen. (Uzun bir gezinti yapmak için vaktim var.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.